Michel_Faken schreef:
Lijkt mij een gevalletje van overmacht. Gelijk compensatie vragen gaat erg ver, het heeft alleen dit weekend problemen opgeleverd.
Als het alleen dit weekend was geweest, dan had ik daar enorm van gebaald, maar verder niet. Maar een paar weken geleden hebben we ook al eens een hele avond geen TV gehad (ik weet de exacte dag niet meer; ik dacht toen dat dit een incident was). En we horen tegenwoordig ook al af en toe van mensen dat we telefonisch niet te bereiken zijn - dan vragen ze ons waar we waren op die-en-die dag, omdat we de telefoon niet opnamen, terwijl wij gewoon thuis waren en niemand ons gebeld heeft.
Overigens is de mail met excuses -die ik ook heb ontvangen- al meer dan ik na het gesprek van vanochtend met de klantendienst van XMS verwacht had; ik was nogal verbaasd door het botte "nee" toen ik vroeg of XMS nog enige tegemoetkoming zou doen richting de gedupeerde klanten.
Strikt juridisch is het overmacht argument zwak. Als ik iedere ochtend een halfje wit bij Kortleve koop, en door overmacht kan hij morgenochtend niks bakken, dan verwacht niemand dat ik hem toch betaal. Waarom moet ik betalen voor levering van een TV signaal dat een deel van het weekend niet en de rest van het weekend ondeugdelijk is geleverd?
Nogmaals, zou het eenmalig zijn geweest dan zou ik me er echt niet druk over maken. En ook over één storing per jaar niet. Maar drie keer totale beelduitval en een heel weekend haperend beeld in slechts een paar maanden tijd is veel - dat geeft me het idee dat de dienst nog in ontwikkeling is, dat wij als een soort proefkonijnen dienen terwijl de kinderziektes uit het systeem worden gehaald. Vind ik nog niet eens erg - als het op die manier verkocht wordt, met duidelijke waarschuwing en een tarief dat het experimentele karakter recht doet. Maar als ik een volledig tarief betaal, dan verwacht ik ook een volledige dienst, met volledige service. En daar hoort geld terug voor niet geleverde diensten gewoon bij. Ook zonder dat ik daar zelf via een klachtenprocedure achteraan moet.