Het is wo 08 sep 2010, 00:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: regelmatig storing op analoge ontvangst
BerichtGeplaatst: zo 04 jul 2010, 20:22 

Ben ik de enige waarbij er regelmatig storing is op analoge ontvangst.
Ik lees er namelijk weinig over maar maak het regelmatig mee.

De storingen varieren van geheel geen ontvangst, stilstaand beeld tot een regelmatig terug kerende tik.

Ik hoop dat het snel over is

Profiel  

Berichttitel: Re: regelmatig storing op analoge ontvangst
BerichtGeplaatst: zo 04 jul 2010, 20:26 
Ambassadeur

Zie : http://www.xmsnet.nl/werkzaamheden/storingen

Gewoon melding van maken bij de helpdesk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 05 jul 2010, 09:13 

Cedric schreef:
Ben ik de enige waarbij er regelmatig storing is op analoge ontvangst.
Ik lees er namelijk weinig over maar maak het regelmatig mee.

De storingen varieren van geheel geen ontvangst, stilstaand beeld tot een regelmatig terug kerende tik.

Ik hoop dat het snel over is

Je bent zeker niet de enige. Zowel zaterdag als zondag hebben wij een tijdje helemaal geen TV signaal gehad. En als er wel signaal is, dan is dat vaak schokkerig, dat af en toe het beeld en/of geluid eventjes stopt en dan een stukje overslaat.

Ik heb zowel zaterdag als zondag gebeld met de storingsdienst n.a.v. het totaal uitvallen van het signaal. En zojuist heb ik ook het schokkerige beeld en geluid gemeld. Alle drie de keren was het probleem al bekend; het betreft dus geheel Zeewolde, of een groot deel van Zeewolde.

Ik heb de dame van de klantenservice ook gevraagd wat XMS gaat doen om de klanten die niet geleverd krijgen waar ze voor betalen te compenseren. Haar antwoord was dat ik dan een klacht moet indienen; XMS is niet van plan om uit zichzelf compensatie te bieden, zelfs al weten ze zelf dat ze hun klanten geen goed product leveren. Klachten kunnen naar
XMS B.V.
t.a.v. klachtenafdeling
Postbus 92
2180 AB Hillegom

Wij gaan intussen nadenken of we niet alsnog terug willen naar de kabel, want dit bevalt ons beaald niet.

Groetjes, Hugo

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 05 jul 2010, 15:40 
Ambassadeur

Citaat:
Geachte heer/mevrouw,

Via deze informatie e-mail willen u informeren over de problemen met het TV signaal waarvan u dit weekend hinder heeft ondervonden.

Het televisiesignaal van XMS wordt digitaal aangeleverd door Glashart Media. In uw stad wordt dit signaal enerzijds omgezet naar analoge (radio en) televisie, anderzijds wordt dit signaal gebruikt voor de setopbox waar u eventueel gebruik van maakt. Afgelopen weekend zijn er problemen geweest met de aanlevering van het signaal in het transportnetwerk naar uw stad.

Om dit probleem te verhelpen zijn er dit weekend in eerste instantie enkele netwerkelementen vervangen. Helaas bleek dit niet de beoogde oplossing te bieden. De afgelopen 24 uur is de netwerkbeheerder onafgebroken bezig geweest de daadwerkelijke oorzaak van het probleem te achterhalen. Inmiddels is de oorzaak gevonden en is het probleem vandaag (5-7-2010) om 11 uur opgelost.

Uit de reacties die wij nu van onze klanten krijgen blijkt inderdaad dat het probleem verholpen is. Uiteraard betreuren wij het incident enorm, vooral vanwege de grote sportevenementen die op dit moment plaatsvinden. Via deze e-mail willen u onze welgemeende excuses aanbieden voor dit incident.

Met vriendelijke groeten,

Folkert Moolenburgh
Directeur XMS

Lijkt mij een gevalletje van overmacht. Gelijk compensatie vragen gaat erg ver, het heeft alleen dit weekend problemen opgeleverd.

Iedereen is vrij om een klacht in te dienen, maar als het gewoon een storing was, en deze storing is opgelost, dan lijkt mij dat voldoende. Je moet ook iemand (het bedrijf) de kans geven om het probleem op te lossen.
UPC heeft trouwens bij mij (vroeger) meer uit gelegen in dezelfde periode dan XMS. Ik had trouwens geen probleem, kijk toch voornamelijk digitaal, en dat werkte goed..

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 05 jul 2010, 16:15 

Michel_Faken schreef:
Lijkt mij een gevalletje van overmacht. Gelijk compensatie vragen gaat erg ver, het heeft alleen dit weekend problemen opgeleverd.

Als het alleen dit weekend was geweest, dan had ik daar enorm van gebaald, maar verder niet. Maar een paar weken geleden hebben we ook al eens een hele avond geen TV gehad (ik weet de exacte dag niet meer; ik dacht toen dat dit een incident was). En we horen tegenwoordig ook al af en toe van mensen dat we telefonisch niet te bereiken zijn - dan vragen ze ons waar we waren op die-en-die dag, omdat we de telefoon niet opnamen, terwijl wij gewoon thuis waren en niemand ons gebeld heeft.

Overigens is de mail met excuses -die ik ook heb ontvangen- al meer dan ik na het gesprek van vanochtend met de klantendienst van XMS verwacht had; ik was nogal verbaasd door het botte "nee" toen ik vroeg of XMS nog enige tegemoetkoming zou doen richting de gedupeerde klanten.

Strikt juridisch is het overmacht argument zwak. Als ik iedere ochtend een halfje wit bij Kortleve koop, en door overmacht kan hij morgenochtend niks bakken, dan verwacht niemand dat ik hem toch betaal. Waarom moet ik betalen voor levering van een TV signaal dat een deel van het weekend niet en de rest van het weekend ondeugdelijk is geleverd?
Nogmaals, zou het eenmalig zijn geweest dan zou ik me er echt niet druk over maken. En ook over één storing per jaar niet. Maar drie keer totale beelduitval en een heel weekend haperend beeld in slechts een paar maanden tijd is veel - dat geeft me het idee dat de dienst nog in ontwikkeling is, dat wij als een soort proefkonijnen dienen terwijl de kinderziektes uit het systeem worden gehaald. Vind ik nog niet eens erg - als het op die manier verkocht wordt, met duidelijke waarschuwing en een tarief dat het experimentele karakter recht doet. Maar als ik een volledig tarief betaal, dan verwacht ik ook een volledige dienst, met volledige service. En daar hoort geld terug voor niet geleverde diensten gewoon bij. Ook zonder dat ik daar zelf via een klachtenprocedure achteraan moet.

Groetjes, Hugo

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur