Jonathan_H schreef:
Leden:
Joost
Jonathan
Hans_Z
Bas_G
Ik heb hier nu 3 servers staan welke we kunnen gebruiken.
2 tower modellen, en een 1U 19"model
Allemaal met een Pentium 4 Xeon processor en redelijk wat geheugen.
Een server heeft zelfs een dual Xeon 2.4 Ghz met Ht en 1,5GB geheugen.
Waar gaan we de servers neer zetten?
Je wordt er niet blij van als je zo'n bak thuis hebt draaien. (vanwege de herrie en stroom kosten. Misschien kunnen we aan de werkgroep vragen of ze kunnen regelen dat de servers in 1 van de koppelstations geplaatst mogen worden. Daarnaast moeten we informeren of we zelf de stroom moeten betalen, of dat Regefiber dit op zich wil nemen.
Vanuit de werkgroep zijn we al druk in gesprek om te zorgen dat we de benodigde zaken kunnen onderbrengen bij een professionele partij die ook e.e.a. aan bewaking/support zal gaan invullen zodat e.e.a. voldoende kwaliteit heeft om als serieuze toepassing beschikbaar te kunnen zijn. We zijn er van overtuigd dat dit gaat lukken en bandbreedte geen punt van zorg zal zijn

Jonathan_H schreef:
Licenties:
Op de servers die we tot nu toe hebben zitten geen licenties voor een OS.
We kunnen windows XP / 2003 erop zetten, maar dan moet hier een licentie voor aangeschaft worden. Wie gaat dit betalen?
We kunnen ook linux draaien, de meeste distro's zijn gratis te gebruiken. Niet alle games willen echter draaien onder Linux.
Naast het OS moet er ook een licentie van de game die we gaan hosten aangeschaft worden. En daarnaast moeten de gene die de server willen gaan beheren misschien ook een licentie hebben zodat ze kunnen joinen.
Lijkt me een goed punt om bij verschillende partijen aan te kaarten en te kijken wat er gesponserd kan worden. Misschien zullen sommige game leveranciers wel willen sponseren aangezien hun game kan 'schitteren' door het gebruik van het Glasvezel

Nee heb, ja kan je krijgen

Jonathan_H schreef:
Modjes en beheerders
Helaas zijn er bij online gaming altijd mensen die het willen verpesten voor de anderen. Dit kan door middel van Cheats, team killing of ander ongewenst gedrag.
Dit zal dus in de gaten gehouden moeten worden. Er zal dus regelmatig een modje mee moeten spelen, of de boel in de gaten houden. Daarnaast moet er een email adres zijn waar gamers terecht kunnen met eventuele klachten. Wanneer de server een beetje populair wordt, zijn er hiervoor meestal wel vrijwilligers te vinden.
Dus door ervoor te zorgen dat het populair wordt, is dit geen probleem

Jonathan_H schreef:
Games:
Welke games willen wij gaan hosten?
Op dit moment is COD World at war een erg populair spel. Mij lijkt dit een goede game om mee te beginnen. Beginnen we gelijk met meerdere games, of houden we het eerst bij 1 game?
Moet je niet aan mij vragen, ben geen hardcore gamer (heb een Wii

), maar misschien is het juist aardig om game-bouwers (of bouwers in opleiding) eens te benaderen voor nieuwe games die juist iets doen waarvoor je Glasvezel nodig hebt (en wat dus nu nog niet kan in de traditionele wereld).
Jonathan_H schreef:
Forum:
Naast het gamen met Zeewoldenaren en andere gamers, zou het erg fijn zijn als er ook een forum is zodat men met elkaar kan kletsen. Misschien is het zoiezo leuk als er een forum voor Zeewolde komt. (misschien bestaat er al een?)
Bij Stichting ONZ gaat een forum komen en (totdat de Game servers wegens aanhoudens succes commercieel gaan

) waarschijnlijk zullen dit soort toepassingen onder de vlag van SONZ gaan draaien. En daarmee ligt het voor de hand om binnen het SONZ forum een sectie hiervoor te hebben.
Jonathan_H schreef:
Deadline:
Het zou mooi zijn als we iig 1 server in de lucht hebben voordat de eerste woning wordt aangesloten. Dit moet makkelijk haal baar zijn lijkt mij.
Ack
Jonathan_H schreef:
Bijeenkomst:
Ik stel voor dat we in januari een keer bij elkaar komen.
Wanneer er iemand is die alvast bezig wil met een server kan dat ook. Ik heb ze thuis staan, dus je mag er zo een komen halen.
Ik nie hoor

Heb zelf al e.e.a. zoemen in de garage. Laat ff weten wanneer jullie de 1ste in de lucht willen brengen, dan kunnen we kijken of we al een plek hebben.